Wednesday, April 22, 2009

.jika aku.















laut..
tenangnya dikau menyusur pergi dan mengalir tanpa henti..
kasarnya dikau menghempas batu dan pulau..
mencipta irama seindahnya..
jika aku ada disitu mungkinkah aku akan berdiri dibatu menatap alunan gelora laut atau berlalu pergi setelah tiba...
















rumah usang..

terdirinya dikau dahulu dek untuk menghalang dia dari terkena titisan hujan..
memberi keredupan padanya dari panas terik mentari..
melenakan malamnya dan mencipta siangnya..
jika aku ada disitu adakah aku akan melangkah setapak di dalamnya atau hanya melihat dari jauh...

















sawah..

seluas mata yang memandang luas lagi bentangan sawah itu..
damai diketika kehijauan itu terlihat lalu meleraikan sendi sendi kekusutanku..
jika aku ada disitu..
adakah aku akan berada di tengah atau di penghujungnya...



4 comments:

  1. wah...ktner ni?

    ReplyDelete
  2. kat kedah. cuma pantai tu dekat pulau pangkor ;]

    ReplyDelete
  3. cantik berbahasa......memang cantik

    ReplyDelete
  4. hurmm.pemandangan yang boleh dikatakan cukup cantek

    ReplyDelete

thankies for commenting. muahugs~~